ویتنام ببر اقتصاد آسیا

کشور ویتنام از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. پایتخت این کشور زیبا، شهر هانوی است. کشور ویتنام از سمت شمال با جمهوری چین و از سمت غرب با کشور لائوس و از جنوب غربی با کشور کامبوج دارای مرز مشترک است. رود مکونگ و رود سرخ از رودهای مهم در ویتنام محسوب می‌شود. رود مکونگ دارای طول ۴ هزار کیلومتر بوده و در جنوب شرق آسیا قرار دارد. به طور کلی این کشور جمعیتی بالغ بر۹۷ میلیون نفر را در خود جای داده است. ویتنام با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارای آب و هوای موسمی دارد این کشور از بخش جنوب غربی و شمال غربی دارای بادهای موسمی بوده و بسیار زیبا است. منطقه شمالی ویتنام با کشور چین مجاور است اما دارای آب و هوای استوایی نبوده و پوشیده از کوهستان است. این کشور از نظر آب و هوایی از دو بخش خشک و بارانی تشکیل شده است. متوسط دما در این کشور بین ۲۳ الی ۲۶ درجه سانتی‌گراد است این کشور در بخش کشاورزی و جنگلداری و ماهیگیری نیز به رتبه خوبی رسیده است.

در این کشور تدریس به طور دقیق و جدی دنبال می‌شود و یادگیری دروس نیز به طور ارزشمندی دنبال می‌شود. ساختار آموزشی در کشور ویتنام می‌بایست بر اساس رویکردهای پیشرفته‌تری دنبال شود.

زبان رسمی این کشور ویتنامی است.

از قوانین عمومی که در ویتنام وجود دارد، این است که افراد حق ندارند کار خود را با عجله پیش ببرند. همچنین پرچم کشور ویتنام از ارزش بالایی برخوردار است و بی احترامی به پرچم طبق قانون برای شخص مشکل ساز خواهد بود.

نگاهی به پیشرفت در ویتنام

ویتنام در زمینه ساختار آموزش ابتدایی بسیار قدرتمند است، تدریس به طور دقیق و جدی دنبال میشود و به این گونه است که ساختار آموزشی بر اساس رویکردههای پیشرفته تری دنبال شود. ویتنام یکی از کشورهایی است که توانسته در مسیر آموزشی از جدیدترین الگوهای روز دنیا استفاده کند. مورد بعدی در رابطه با پیشرفت این کشور، آسانی در کسب و کار است، یعنی افراد می توانند به میزان سواد و تلاش خود وارد کار شوند. مورد دیگری که در کشور ویتنام مشاهده می شود، در زمینه صادرات است. صادرات در این کشور مورد مهمی است که به اقتصاد این کشور وابسته است. از طرفی دیگر کشور ویتنام از دسته کشورهایی است که توانسته مسیر برای استفاده ار بیمه های بهداشتی را بیشتر کند.

فرهنگ مردم کشور ویتنام:

این کشور یکی از قدیمی ترین فرهنگ های دنیا را دارد، بیشتر فرهنگ مشترک با چین دارد. پوشش و حجاب در این کشور آزاد است، اما پوشش سنتی در مکان های عمومی بیشتر به چشم می خورد. در این کشور قبیله گرایی به طور جدی دیده می شود و بزرگ خاندان در کشور ویتنام از احترام زیادی برخوردار است.

کشورها و مناطق وابسته ویتنام:

این کشور تا دوره های مشخصی از تاریخ تحت استعمار فرانسه بوده، این کشور تحت تسلط کشور آمریکا نیز قرار داشته است.

ماریان ترن یکی از بازیگران مشهور زن در این کشور بوده و نقش آفرینی های زیادی کرده است. کاتلین لونگ نیز از دیگر بازیگران در ویتنام است که توانسته در نقش های درام به خوبی ایفای نقش کند.

نگاهی به تاریخ ویتنام:

در سال ۱۹۶۵ آمریکا نیروهای خود را به کشور ویتنام می‌فرستد و به طور کلی جنگ مشهور ویتنام شکل می‌گیرد. این جنگ ضررهای زیادی را به آمریکایی وارد می‌کند و سرانجام در سال ۱۹۷۳ نیز پایان جنگ اعلام می‌شود؛ در سال ۱۹۷۵ حکومت ویتنام سرنگون شده و کمونیستی برقرار می‌شود. کشور ویتنام در سال ۱۹۷۹ به کامبوج حمله کرده و آن را اشغال می‌کند، کامبوج با کمک چین موفق می‌شود که کشور ویتنام را از خاک خود عقب براند.

عجایب شگفت انگیز ویتنام:

مای سان در ساحل مرکزی ویتنام واقع شده است و در نزدیکی روستای DUY PHU به عنوان سایت باستان شناسی محسوب می شود. این مکان یکی از برجسته ترین سایت های باستانی در دنیا به خصوص آسیا محسوب می شود. بازدید از این منطقه می تواند برای مسافران بسیار شگفت انگیز باشد.

دلتای مکونگ، از دیگر عجایب ویتنام، این منطقه دارای بازارهای شناور رنگارنگ و باغ های میوه و شالیزارهای دیدنی و همچنین باغ نیشکر دارد.این مکان در دوره های خاص برای کشاورزان استفاده شده و به طور کلی دارای نهرهای حاصلخیزی می باشد. این منطقه دارای مزارع پرورش ماهی نیز می باشد.

ساپا، توسط کوه های چشم نواز و همچنین تراس های برنج احاطه شده است و یک فضای آرام و دلنشین را در اختیار شما قرار می دهد. این منطقه دارای تورهای سازمان یافته و آبشارهای دیدنی زیادی دارد. پارک آبی تای تین یک مکان بسیار عجیب، که به شما اجازه می دهد بتوانید انرژی خود را تخلیه نمایید. این پارک به شکل خوف انگیزی طراحی شده و دارای بعد گرافیکی بسیار قوی می باشد.

موزه مجسمه های مومیایی شده یکی دیگر از دیدنی های عجیب در ویتنام محسوب می شود. خانه دیوانه در دالات یکی از بخش های معماری نو آورانه بوده و به طور کلی دارای کوه های سنگی مرمر بوده و از نظر گردشگری گزینه خوبی است، در این غار مجسمه های شیاطین و همچنین تمساح دیده می شود.

پایتخت و ۹ شهر بزرگ کشور ویتنام

شهر هانوی، پایتحت ویتنام است که در بخش شمالی این کشور قرار گرفته است. این شهر به طور کلی در ساحل رود سرخ قرار دارد و تحت تاثیر امپراطوری های چین و استعمار فرانسه در آمده است. این شهر به طور کلی تلفیقی عالی از فرهنگ شرق و غرب محسوب می شود.

شهر هوشی مین، بزرگترین شهر ویتنام که در بخش جنوبی این کشور قرار دارد و دقیقا در کنار رودخانه سایگون واقع شده، این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده و موزه و بناهای تاریخی متنوعی دارد.

هالونگ، دارای سواحل بسیار زیبا و رویایی و بی نظیر است. جزایر مرجانی و همینطور غارهای حیرت انگیز بخش مهمی از این شهر محسوب می شوند. این شهر دارای تفریحات ساحلی شگفت انگیزی می باشد.

شهر دالات، در بخش ارتفاعات مرکزی جنوب ویتنام قرار دارد، در گذشته این شهر استراحت مرکزی ویتنام محسوب می شود. مناظر طبیعی و دیدنی که در این شهر زیبا قرار دارد سبب شده که مسیر گردشگری بسیار عالی فراهم شود، شهر دانانگ شهری بندری و سومین شهر بزرگ ویتنام است، این شهر دارای سواحل شنی و بسیار زیبایی است و کوه های اطراف آن نیز جلوه خاصی دارد، در این شهر معبدهای دیدنی متعددی وجود دارد این شهر به طور کلی از سوی گردشگران مورد ارزیابی قرار گرفته و بسیار خاص و مفرح می باشد.

ساپا، از دسته شهرهای بسیار زیبا در ویتنام است که در فصل پاییز بسیار دیدنی و خاص است، این شهر به نوبه خود دارای دسته بندی های گردشگری خاصی است و می توانید توسط تورهای متنوع از این شهر دیدن کنید.

فوکوآک، یکی از شهرهای بسیار مهم در ویتنام است، این شهر دارای سواحل دیدنی و شگفت انگیز می باشد.

ناترانگ، از دیگر شهرهای کشور ویتنام است که تعداد مهاجران کمتری را در خود جای داده است.

نوع حکومت و ساختار سیاسی ویتنام

رئیس جهمور در این کشور رئیس حکومت محسوب می شود، این شخص با رای شواری ملی در بین اعضای این شورا انتخاب شده و به طور کلی برای دوره ۵ ساله انتخاب می شود. رئیس جمهور نقش نخست وزیر را ایفا می کند و از بین اعضای شورای ملی انتخاب می شود. کابینه نیز توسط رئیس جمهور انتخاب خواهد شد. در کشور ویتنام شورای ملی وظیفه قانون گذاری را به عهده دارد و به طور کلی دارای ۵۰۰ کرسی است که اعضای آن توسط رای مردم برای دوره های ۵ سال انتخاب می شود.

اقتصاد و منابع مالی و در آمدی ویتنام

براساس گزارشات تهیه شده، رشد اقتصادی کشور ویتنام در بخش های متنوع از سال ۲۰۱۱ تا به امروز سریع ترین رشد را داشته و چشم اندازهای روشنی نیز برای این کشور گزارش شده است. تولید ناخالص داخلی در این کشور در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷ درصد رشد داشته که چنین رشدی در دهه اخیر بی سابقه بوده و نشان می دهد که در کشور ویتنام روال رشد به طور دقیق و چشمگیری دنبال می شود. همچنین فعالیت های اقتصادی این کشور در ارتباط با چین و آمریکا نیز اعلام شده است. صادرات در کشور ویتنام در سال ۲۰۱۸ با حدود ۱۴ درصد رشد به بیش از ۲۴۴ میلیارد دلار رسیده به طوری که بیشترین مسیر صادرات در زمینه پوشاک و کفش و محصولات دریایی و همچنین نفت خام و وسایل الکترونیکی دیده می شود. این کشور در زمینه محصولات چوبی و برنج و قهوه و ماشین آلات اصلی ترین اقلام صادراتی  را به نام خود ثبت کرده. آمریکا، چین و کره جنوبی ازدسته کشورهایی هستند که در سال گذشته بیشترین صادرات از ویتنام به این کشورها صورت گرفته است و واردات از این کشورها نیز در سال ۲۰۱۸ با حدود ۱۱.۵ درصدرشد نسبت به سال قبل به بیش از ۲۳۷ میلیارد رسیده است که رقم قابل قبولی است.

 

منبع: https://www.eyeonasia.gov.sg/asean-countries/know/overview-of-asean-countries/vietnam-a-country-profile/