ارتش سفالین چین

مجموعه ای که قدمتش به دو هزار سال پیش بر می گردد و یکی از بزرگ ترین مجموعه های زیر خاکی و عتیقه های جهان است، اما با این حال به تازگی کشف شده است.

ارتشی متشکل از ۸۰۰۰ هزار سرباز سفالین که همگی ابعاد آدمی دارند و در نهایت تعجب نخواهید توانست دو مجسمه شبیه به هم پیدا کنید.

کشف ارتش سفالین چین

در سال ۱۹۷۴، گروهی از دهقانان چینی در منطقه ژیان برای تامین آب زمین های زراعی خود تصمیم به حفر چاه آبی گرفتند. اهالی منطقه پس از کمی کندن زمین، به قطعاتی از مجسمه های سفالی و همین طور سلاح هایی برنزی و عتیقه برخوردند، در واقع قرن ها بود که از این منطقه ظروف سفالین و باستانی، آجرهای سفالی پشت بامی و قطعاتی از دیوارهای یک بنا به دست می آمد. اما کشف اخیر در سال ۱۹۷۴ باستان شناسان را بر آن داشت تا به سوی منطقه ژیان روان شوند.

این مجموعه ای عظیم از سازه های سفالی است که ارتش کاین شی خوانگ ( نخستین امپراتور چین) را به تصویر می کشد. گفته می شود این ارتش سفالین از روی ارتش واقعی نخستین امپراتور چین ساخته شده است. وسعت فضای بسته این مجموعه به اندازه یک زمین فوتبال است. این مقبره مدت ها بسته مانده بود، چرا که بیم از آسیب دیدن صنایع دستی و منحصر به فرد درون آن وجود داشت. به طور مثال پس از کشف ارتش سفالین، سطوح نقاشی شده حاضر در برخی از چهره های ارتش، به مرور زمان کم رنگ و ناپدید شدند. جالب آن که سطح لاکی و نقاشی شده مجسمه پس از آن که در معرض هوای خشک منطقه ژیان قرار می گیرد، تنها در طی ۱۵ ثانیه به صورت حلقه حلقه در می آیدو پس از ۴ دقیقه به طور کلی پوسته پوسته می شود