آژانس هواپیمایی الهه سفرآژانس هواپیمایی الهه سفر
فراموشی رمز عبور ؟

تعطیلات رسمی ایتالیا

 

۱. ماه ژانویه (January)

ماه ژانویه با مراسمات سال نو و مراسم Epiphany (اشاره به سه مجوسی که برای حضرت عیسای نوزاد هدیه آوردند دارد) و La Befana (اشاره به زن سالمند جارو سواری دارد که در روز Epiphany برای بچه‌ها هدیه می‌آورد) آغاز می‌شود. از جشنواره‌های ایتالیا در ماه ژانویه می‌توان به روز بزرگداشت قدیس Antonio Abate و قدیس Sebastiano و نمایشگاه Sant’Orso که آثار منبت کاران را به نمایش می‌گذارد و به مدت هزار سال است که هر سال برگزار می‌شود اشاره کرد.

 

۲. ماه فوریه (February)

کارناوال ایتالیایی در رأس فستیوال‌های ماه فوریه قرار دارد. در کاتانیا (Catania) و سیسیل (Sicily) روز بزرگداشت سنت آگاتا (Saint Agatha’s Feast Day) دومین راه‌ پیمایی بزرگ مذهبی در جهان است. از دیگر فستیوال‌های ماه فوریه ایتالیا می‌توان به روز بزرگداشت قدیس Biago، روز بزرگداشت قدیس Faustino و نمایشگاه شکوفه‌های بادام اشاره کرد.

 

۳. ماه مارس (March)

جشنواره‌های موسیقی و شکلات از فستیوال‌های شاخص ماه مارس به شمار می‌آیند. La Festa della Donna به عنوان روز زن در هشتم این ماه و Saint Joseph’s Day به عنوان روز پدر در نوزدهم مارس جشن گرفته می‌شوند. جشنواره‌های بهاره نیز از این ماه شروع می‌شوند و عید پاک گاهی در این ماه جشن گرفته می‌شود.

 

۴. ماه آوریل (April)

در آوریل گردشگران تور اروپا می‌توانند شاهد مسابقه غورباقه‌ها، مراسم تولد رم، فستیوال سنت مارکو (San Marco) و روز بزرگداشت سنت جورج باشند. روز استقلال ایتالیا در بیست و پنجم ماه آوریل، از تعطیلات رسمی ایتالیا محسوب می‌شود و روز عید پاک نیز معمولاً در این ماه جشن گرفته می‌شود. جشنواره‌های غذا نیز در ماه آوریل بسیار فرا گیرند.

 

۵. ماه مه (May)

روز مه (May Day)، روز تعطیلی رسمی ایتالیا و زمان مهمترین جشنواره جزیره ساردینیا (Sardinia)، راه پیمایی چهار روزه برای قدیس Efisio؛ است. این ماه در ایتالیا زمان مناسبی برای فستیوال‌های بهاره شامل فستیوال گل‌ها، جشنواره غذا و مراسمات بازسازی وقایع قرون وسطی ایست. جشنواره‌های غیر معمولی که در این ماه برگزار می‌شوند شامل مراسم ازدواج درخت‌ها که همان روز طبیعت در ایتالیا است (The Wedding of the Trees) و راه پیمایی مار بازان (Snake Handlers’ Procession) است.

 

۶. ماه ژوئن (June)

فصل تابستان زمان بسیاری از جشنواره‌های ایتالیا است. روز جمهوری‌ خواهان در دوم ژوئن، تعطیلی رسمی ایتالیا محسوب می‌شود و  Feast Day of San Giovanni (روز بزرگداشت سنت جیووانی) در بسیاری از نقاط ایتالیا جشن گرفته می‌شود. مراسم Infiorata که در واقع ساخت فرشی از گلبرگ گل‌ها برای پیکر مسیح است غالباً در ماه ژوئن برگزار می‌شود. برخی از شهرهای ایتالیایی با آغاز این ماه کنسرت‌هایی در فضای آزاد برگزار می‌کنند.

 

۷. ماه ژوئیه (July)

این ماه یکی از بهترین ماه‌های ایتالیا برای برگزاری فستیوال‌هاست. گردشگران تور اروپا می‌توانند در شهر سینا شاهد (Siena) مسابقه اسب دوانی و جشنواره‌های Madonna Bruna و L’Ardia di San Constantino باشند. ماه ژوئیه زمان جشنواره‌های غذا، فستیوال قرون وسطی و مراسم آتش بازی است که شامل مسابقه جهانی آتش بازی (World Fireworks Championships) نیز می‌شود. جشنواره‌های موسیقی بسیاری نیز در این زمان بر پا می‌شوند.

 

۸. ماه اوت (August)

روز فراگوستو (Ferragosto) که اشاره به تعطیلی رسمی ایتالیا در پانزدهم ماه آگوست دارد، مصادف با روز عروج مریم، تعطیلی رسمی ایتالیا است که در پانزدهم ماه آگوست جشن گرفته می‌شود. در این ماه در سرتاسر ایتالیا جشنواره‌های محلی برپایند که در آن‌ها می‌توانید طعم غذاهای محلی ارزان قیمت را بچشید. بسیاری از ایتالیایی‌ها در ماه آگوست به تعطیلات می‌روند و معمولا ساحل مقصد آن‌هاست. بنابراین جشنواره‌های ساحلی بسیار محتملند. علاوه بر این ممکن است با مراسمات قرون وسطی‌ای مواجه شوید که در آن‌ ایتالیایی‌ها همانند مردم آن زمان لباس پوشیده‌اند. اجراهای زنده موسیقی در فضای باز از دیگر رویدادهایی است که در این ماه با آن روبرو خواهید کرد.

 

۹. سپتامبر (September)

در این ماه ایتالیایی‌ها از تعطیلاتشان باز می‌گردند. بسیاری از جشنواره‌های این ماه در نخستین یکشنبه آن که فصل تابستان به آخر خود نزدیک می‌شود بر پا می‌شوند. گردشگران تور ایتالیا می‌توانند در طول این ماه از جشنواره غذاهای محلی که در سرتاسر ایتالیا دایرند لذت ببرند. در این زمان می‌توانید نمونه غذاهای فصلی را نیز امتحان کنید. مهمترین مراسمات این ماه، مسابقه باستانی قایقرانی شهر ونیز است و همچنین روز San Gennaro (بزگرداشت قدیس کاتولیک جنارو) و San Michele (بزرگداشت قدیس مایکل) در بسیاری از بخش‌های این کشور گرامی داشته ‌می‌شوند.

 

۱۰. ماه اکتبر (October)

اکتبر ماه بسیار مناسبی برای جشنواره‌ غذاهای ایتالیایی است، بویژه غذاهایی که از قارچ، شاه بلوط، شکلات و ترافل (Truffle) تهیه شده‌اند. آخر هفته‌های این ماه، جشنواره غذاهای پاییزه در همه جای ایتالیا برپایند. اگرچه مراسم هالوین در ایتالیا چندان با شکوه برگزار نمی‌شود، اما در حال محبوب‌تر شدن است و ممکن است مراسمات آن را در شهرهای بزرگتر پر هیجان‌تر بیابید.

 

۱۱. ماه نوامبر (November)

All Saints Day، روزی که در آن تمامی قدیسان مسیحیت چه شناس چه ناشناس گرامی داشته می‌شوند؛ روز تعطیلی رسمی ایتالیا است و در یکم نوامبر جشن گرفته می‌شود. نوامبر ماه قارچ‌های سفید (Truffle) است. در این ماه غرفه‌های قارچ‌‌های سفید و شاه بلوط در همه جا دایرند. در این زمان معمولاً در رم جشنواره‌های بزرگ موسیقی، تئاتر و رقص برگزار می‌شود.

 

۱۲. ماه دسامبر (December)

بزگترین و مهمترین رویداد این ماه کریسمس  (مراسمی که تولد مسیح را جشن می‌گیرد) است. در ماه دسامبر ایتالیایی‌ها روزهای Feast Day of Immaculate Conception (روزی که حضرت مریم بواسطه باردار بودن از گناه پاک شد)، Santa Lucia Day (بزرگداشت قدیسی که در قرن سوم به شهادت رسید)، Christmas Eve (که یک روز قبل از روز کریسمس جشن گرفته می‌شود و اشاره به جشن شب سال نو دارد)، روز Saint Stephen (بزرگداشت اولین شهید مسیحیت) و چندین روز دیگر را گرامی می‌دارند. در توسکانی (Tuscany) مراسم گراز وحشی و در آمبریا (Umbria) جشن موسیقی انجیل برگزار می‌شود. ماه دسامبر با جشن New Year’s Eve (جشن سال نو) به پایان می‌رسد.