آژانس هواپیمایی الهه سفرآژانس هواپیمایی الهه سفر
فراموشی رمز عبور ؟

ویزای دانشجویی انگلیس

 

ویزای دانشجویی به دو دسته اصلی تقسیم میشود:

 

۱-         Tier 4

این ویزا شامل متقاضانی می شود که قصد تحصیل در مقاطع مختلف در مدارس و یا دانشگاه های انگلستان را دارند. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود در انگلیس باید درخواست صدورCAS LETTER به دانشگاه نمایند.  CAS LETTER نامه ای از طرف دانشگاه می باشد که جزییات تحصیلی متقاضی و کدهای مورد نیاز برای ویزا در آن قید شده است. پس از دریافت این نامه متقاضی می تواند نسبت به اخذ وقت سفارت اقدام نماید. قابل ذکر است که هزینه بیمه (IHS) در هنگام واریز وجه ویزا به صورت اتوماتیک محاسبه و به مبلغ هزینه ویزا افزوده می شود که چنانچه درخواست ویزا از جانب سفارت مردود شود این مبلغ مسترد می گردد.

 

۲-       Short Term Study

این ویزا برای متقاضیانی که قصد  تحصیل در دوره های کوتاه تر از یک سال مانند دوره زبان و یا دوره های فرصت مطالعاتی را دارند صادر می گردد.  متقاضیان این ویزا پس از دریافت پذیرش از دانشگاه یا موسسه مورد نظر می توانند جهت اخذ وقت سفارت اقدام نمایند و نیاز بهCAS LETTER  ندارند. قابل ذکر است که هزینه بیمه (IHS) در هنگام واریز وجه ویزا به صورت اتوماتیک محاسبه و به مبلغ هزینه ویزا افزوده می شود که چنانچه درخواست ویزا از جانب سفارت مردود شود این مبلغ مسترد می گردد.

در غیر این صورت افرادی که قصد شرکت در دوره های آموزشی کوتاه تر در دانشگاه های انگلیس را دارند باید تقاضای ویزای Study Visit نمایند که شرایطی مشابه به ویزای توریستی دارد.