پاریس بریم کجا بگردیم؟

پاریس مکان های بی شماری دارد که برای آن می توان یک لیست بزرگ تهیه کرد و هر قسمت از این شهر مثل یک موزه است. پاریس شهری که می توان تاریخ اروپا را دید. در این مقاله نگاهی گذرا به بعضی از مهمترین مکان های دیدنی پاریس می پردازیم.

کاخ ورسای:

به خاطر سده ها ساخت و ساز فرمانروایان مختلف، کاخ ورسای اکنون به یکی از با شکوه ترین و مجلل ترین کاخ های جهان و فرانسه محسوب می شود. این کاخ به واسطه خاندان های سلطنتی فرانسوی که در آن ساکن شده اند و آن را توسعه داده اند، اکنون ۲۳۰۰ اتاق دارد. بخش اصلی ساخت و سازهای کاخ ورسای مثل تالار آینه، توسط شاه لوئیس چهاردهم در سال ۱۶۷۸ انجام شده است.

versai palace

کاخ گارنیر:

خانه اپرای گارنیر در بین سال های ۱۸۶۱ و ۱۸۷۵ ساخته شد. این کاخ با شکوه پاریس، با تیمی از ۱۴ نقاش و ۷۳ مجسمه ساز ساخته شده است. در طول سال ها و تا سال ۱۹۶۴ در ساخت و طراحی این کاخ از کتاب های هنری و اپراهای مشهور الهام گرفته شده است.

garniye scaled

کاخ کنکورد:

این کاخ در بین سال های ۱۷۵۵ تا ۱۷۷۵ توسط معمار شاه لوئیس پانزدهم در یک میدان هشت ضلعی در قلب پاریس سده هجدهم ساخته شد. این میدان نمایی از طاق پیروزی پاریس دارد و در امتداد موزه لوور قرار گرفته است. در جلوی کاخ و در میان میدان، یک ابلیسک مصری به عنوان نمادی از پیروزی چارلز دهم در مصر است.

موزه لوور:

این موزه در کاخ مجللی که زمانی محل اقامت پادشاهان فرانسه بوده است، واقع شده است و اکنون یکی از مهمترین موزه های اروپا و جهان است. گردشگران از حیاط این کاخ توسط ورودی به شکل یک هرم مثلثی وارد می شوند و با ۳۰ هزار قلعه اثر هنری و تاریخی از دوران باستان تا نقاشی های سده ۱۵ تا ۱۹ اروپایی رو به رو می شوند. امکان ندارد بتوانید در یک بازدید همه این آثار هنری و تاریخی را ببینید. اما می توانید روی یکی از گالری های آن تمرکز کنید.

Louvre

طاق پیروزی پاریس:

این طاق نصرت یا طاق پیروزی یکی از تاریخی ترین جاهای دیدنی پاریس است که در سال ۱۸۰۶ توسط ناپلئون بناپارت ساخته شد. ناپلئون این یادبود را به مناسبت پیروزی ارتش خود در جنگ آسترلیتز بنا کرد. این بزرگ ترین یادبود پیروزی در دنیا است که تکمیل شدن آن ۳۰ سال طول کشید. شعله آتشی که در بین طاق پیروزی و مقبره سرباز گمنام روشن است، از ۱۱ نوامبر ۱۹۲۳ هر روز ساعت ۶:۳۰ صبح افروخته می شود.

piroozi scaled

موزه اورسی:

مجموعه ای بی نظیر از اشیای باستانی در فضایی بسیار زیبا که ایستگاه قطار اورسی بوده است جمع آوری شده است و این موزه  را تشکیل داده است. این موزه بخشی از بهترین شاهکارهای نقاشان امپرسیونیست را در خود دارد. آثاری از ونسان ونگوک، کلود مونه و سایر نقاشان

orsay

برج ایفل:

از مشهورترین مکان های دیدنی پاریس و قاره اروپا، برج ایفل است. این برج در ابتدا قرار بود یک سازه موقتی برای یک نمایشگاه جهانی باشد. اما اکنون تبدیل به قلب فرهنگی پاریس شده است و شما از هر نقطه مرتفعی در پاریس می توانید آن را ببینید. نور آرایی این برج در شب ها به شدت چشم نواز است و در طبقاتی از آن رستوران هایی با چشم اندازی پانورامیک از پاریس واقع شده است.

قصر رویال پاریس:

 این بنا مربوط به قرن هفدهم و دوره سلطنت لویی سیزدهم است و در ابتدا برای یکی از وزرای فرانسوی بوده که با وصیتش، کاخ را به خانواده سلطنتی می دهد. همین امر، محل زندگی لویی ۱۴ در کودکی را مشخص می کند. قصر رویال پاریس که با عنوان پله رویال پاریس هم آن را می شناسند، مانند یک ویترین برای نشان دادن معماری کلاسیک فرانسوی است. دورتا دور قصر رویال حدود ۶۰ غرفه وجود دارد که توسط راهروهای ستون دار به یکدیگر متصل شده اند. با دیدن این قصر و محیط اطرافش، فکر می کنید که انگار یک روستا داخل شهر وجود دارد.

مولن روژ پاریس:

یکی دیگر از مکان های دیدنی پاریس، مولن روژ است که از سال ۱۸۸۹ بخشی از زندگی شبانه مردم پاریس شد و هنوز هم جذابیتش را حفظ کرده است. این محل برای برنامه ها و سرگرمی هایی که دارد معروف است و عوامل دیگری هم در معروف بودن و معروف ماندنش تاثیرگذار بوده اند.

پل الکساندر سوم پاریس:

یکی از نقاط حساس شهر پاریس، پل الکساندر سوم است. به تعبیری می توان این پل را واقع در یکی از استراتژیک ترین نقاط شهر دانست که بسیاری از جاهای دیدنی پاریس در اطراف آن قرار دارند. این پل که در سال ۱۹۰۰ ساخخته شده است، از یک سو به موزه پتی پله و خیابان شانزه لیزه میرسد و از سوی دیگر به کاخ انولید راه دارد. دو موزه و خیابانی که نام بردیم، نزدیک ترین جاهای دیدنی پاریس به این پل بودند و در اصل، تعداد دیدنی های پاریس در اطراف پل بسیار بیشتر هستند.

alexander 3 scaled

بنیاد لویی ویتون پاریس:

وقتی اسم این موزه به میان می آید بی اختیار به یاد فشن و لباس های مد روز می افتیم. پاریس یکی از اصلی ترین مقاصد برای به روز بودن است و این بنیاد در درست ترین جای ممکن احداث شده است. موزه بنیاد لویی ویتون توسط معمار برجسته فرانک گری طراحی شده است. معماری که طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو در اسپانیا و سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس را به عهده داشته است. بنابراین برای خیلی از گردشگران، دیدن طراحی بنیاد لویی ویتون به تنهایی از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. ساختمانی که به طور جسورانه ای طراحی شده و در میان ساختمان ها و بافت قدیمی شهر جای گرفته است و مانند یک کوه یخ یا یک کشتی بزرگ است. در ساخت این بنا از ۳۶۰۰ پنل شیشه ای و فولاد استفاده شده در آن بیشتر از تعداد فولاد به کار رفته در ایفل است.

در بنیاد لویی ویتون که از مکان های دیدنی پاریس است، تعداد ۱۱ گالری قرار دارد و کلکسیون های دائمی آن روی هنر قرن ۲۰ و ۲۱ متمرکز هستند. برگزاری نمایشگاه های موقتی، رویدادهای فرهنگی و اجرای موسیقی، برخی از برنامه های اجرایی در این موزه را تشکیل می دهند. تعداد ۳ تراس هم روی سقف این موزه هست که نمایی زیبا از بعضی قسمت های شهر پاریس را می توانید از روی آن مشاهده کنید. همچنین رستورانی داخل بنیاد قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

کلیسای سنت شاپل:

یکی از نفیس ترین و زیباترین کلیساهای پاریس سنت شاپل است که بیشتر به عنوان یک موزه شناخته می شود. این مکان به دستور لویی شانزدهم در قرن سیزدهم و برای قراردادن آثاری ساخته میشود که از امپراطوری بیزانسی به دست آورده بودند. ساختن کلیسا حدود ۶ سال به طول انجامید و شگفت انگیز ترین قسمت کلیسا ۱۵ پنجره بزرگ آن است که بیش از ۱۰۰۰ داستان از انجیل را در آن ها به تصویر کشیده اند.

sant chapell scaled

در سنت شپل، کنسرت های کلاسیک برگزار می شود که دیدن آن ها بسیار جذاب است. از اینجا تا کلیسای جامع نوتردام حدود ده دقیقه پیاده روی دارید و می توانید بازدید از آن را هم در برنامه تان بگذارید. دیدن این کلیسا در صبح بسیار جذاب تر است. نور خورشید در شیشه های رنگی این کلیسا، زیبایی دو چندانی برای شما به نمایش می گذارد.

باغ تویلری پاریس:

اگر می خواهید که کمی از هیاهو، شلوغی و ترافیک شهر رها شوید از این باغ دیدن کنید. باغ تویلری یکی از بهترین جاذبه های پاریس است که این مکان را برای شما مهیا کرده است. محیط بسیار آرام و جذاب این مجموعه، شبیه به یک روستا است و با راه رفتن در میان راه های تودرتو و زیبای این باغ و همچنین استشمام عطر گل ها، لذت می برید. در باغ تویلری، مجسمه های گوناگونی در فضای باز وجود دارد که اینجا را از یک باغ معمولی متمایز می کند. قدمت باغ، یکی دیگر از موءلفه هایی است که بر جذابیتش اضافه می کند. باغ تویلری از نظر جغرافیایی بین موزه لوور و میدان کنکورد است که اگر دوست داشتید می توانید قبل یا بعد از بازدید این جاهای دیدنی پاریس به باغ تویلری بروید و از فضای باز و هوای آزادش لذت ببرید. پیش از رفتن به این باغ، توجه کنید که ساعت بازدید از آن ممکن است در فصول مختلف، متغیر باشد.

tuileries scaled

آرامگاه پانتئون پاریس:

این مکان در آغاز به دستور لویی پانزدهم به عنوان یک کلیسا ساخته شد و امروزه از آن به عنوان یادبود یا آرامگاه یاد می کنند. شروع ساخت پانتئون در سال ۱۷۵۶ بود و در نهایت سال ۱۷۹۰ یعنی کمتر از ۲۵۰ سال پیش تکمیل شد. معماری این آرامگاه، نئوکلاسیک است و در ابتدای ساخت، به تعبیری از رقبای کلیسای سنت پیتر روم و سنت پائول لندن شمرده می شد. در حال حاضر نام داران بسیاری در این آرامگاه هستند. مانند ویکتور هوگو، امیل زولا، ماری کوری و بسیاری دیگر

pantheon

بلوار شانزه لیزه پاریس:

مهمترین بلوار شهر پاریس که آوازه ی آن در سراسر جهان رسیده است، بلوار شانزه لیزه است. شهرت اینجا به قدری است که حتی ما هم در برخی از مکالمه های روزانه مان، مثلا برای بیان زیبایی یک محل از آن استفاده می کنیم. شانزه لیزه بلواری با طول ۱.۹۱ کیلومتر است که از یک سر به طاق پیروزی و از سمت دیگر به میدان کنکورد منتهی می شود. در اطراف این بلوار می توانید برخی از معروف ترین برندهای دنیا را ببینید و از فروشگاه های، رستوران ها و مراکز فرهنگی و هنری موجود در این بلوار بهره مند شوید.

با در نظر گرفتن همه این ها، تنوع و تعداد تور فرانسه این امکان را به شما میدهد که برای این تور برنامه ریزی داشته باشید و از دیدن جذابیت های این شهر لذت ببرید.