سفری لوکس به جزیره مالدیو

مالدیو زیبا

جزیره مالدیو

سفر به مالدیو

جزایر مالدیو یک مقصد گردشگری لوکس برای ماه عسل محسوب می شود. خیلی از زوج های جوان که دوست دارند برای سفر ماه عسل خود، سفری لوکس به جزایر زیبا را تجربه کنند، مالدیو را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. این کشور از هزاران جزیره تشکیل شده است و هر آنچه که از یک جزیره استوایی انتظار دارید، از آب های شفاف و سواحل شنی سفید تا درختان نخل و روزهای گرم و آفتابی و موقعیت های عالی برای غواصی در اختیارتان قرار می دهد. گرچه بسیاری از افراد فکر می کنند که مالدیو یک مقصد گردشگری گران است، ولی با بودجه کم و قابل قبولی هم می توان سفر به این بهشت استوایی را تجربه کرد.

گردشگاه های لوکس مالدیو گران هستند، ولی در سال های اخیر به منظور رونق صنعت گردشگری، مهمان خانه های ارزان زیادی در مالدیو ساخته شده اند. سیستم فرابر این کشور هم روز به روز گسترده تر و بهتر می شود تا سفر میان جزیره ها با سهولت بیشتری صورت گیرد.

در کشور مالدیو حدود ۱۱۹۲ جزیره مرجانی وجود دارد. تنها ۹ تا از این جزایر مساحتی بزرگ تر از ۲ کیلومتر مربع دارند. ۲۰۰ عدد از جزیره های کشور مالدیو قابل سکونت هستند. تنها ۸۸ جزیره این کشور دارای اقامتگاه های گردشگری هستند.

مالدیو کجاست؟

جمهوری مالدیو کشوری جزیره ای واقع در اقیانوس هند است که جمعیتی بالغ بر ۵۲۰ هزار نفر دارد. در واقع می توان گفت که همین جزیره ای بودن کشور مالدیو، باعث شده ظرفیت های گردشگری فوق العاده ای داشته باشد.

این مجمع الجزایر ۷۵۰ کیلومتر از سرزمین اصلی قاره آسیا فاصله دارد و از نظر جمعیتی و مساحتی هم کوچکترین کشور قاره آسیا و کم ارتفاع ترین کشور جهان می باشد. اما مکانی فوق العاده زیبا برای گردشگری است. مالدیو با جذابیت گردشگری خود توانسته سالانه چند میلیون توریست جذب کند و درآمد میلیون دلاری از صنعت گردشگری داشته باشد.

پایتخت مالدیو، ماله نام دارد و واحد پولی آن روفیه است اما واحد پول در مناطق توریستی دلار می باشد. زبان رسمی ساکنان این جزیره دیوهی است ( دیوهی تلفیقی از زبان هندی و اروپایی است.) اما زبان به رسمیت شناخته شده انگلیسی است. دین اسلام و مذهبیت سنی هم دارند. شغل اکثر مردم ساکن مالدیو کشاورزی و ماهیگیری است. چرخ اقتصاد این کشور با صادرات ماهی، صنایع دستی، گوشت، نارگیل و همچنین صنعت گردشگری می چرخد. البته کشتی سازی نیز یکی دیگر از مهارت های رایج بین مردم مالدیو است که توانسته اند به خوبی در آن ماهر شوند و از آن درآمد کسب کنند.

جزیره ماله، پایتخت کشور مالدیو

ماله پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور مالدیو است. در این جزیره یک فرودگاه مجهز و مدرن وجود دارد. جزیره ماله مهم ترین مرکز تجاری کشور مالدیو است. مسجد جامع، بازار ماهی، موزه ملی، مقر مولی آک و مسجد قدیمی از جمله جاذبه های دیدنی این جزیره است که می توانید در سفر خود به این جزیره از آن ها دیدن کنید.

مساحت این جزیره تنها ۲۹۸ کیلومتر مربع است و حدود ۳۰۱ هزار نفر در آن زندگی می کنند. غذاهای متنوعی را در این جزیره می توانید پیدا کنید و انواعی از رستوران های بین المللی در آن وجود دارد که بسته به ذائقه تان می توانید به یکی از آن ها مراجعه کنید. جزیره ماله آن قدر کوچک است که به راحتی بتوانید با پای پیاده تمام قسمت های آن را ببینید.

case study maldives

معرفی چند شهر بزرگ مالدیو

هیناوارو: شهر هیناوارو از شهرهای کشور مالدیو است که از نظر اقتصاد دانان قطب اقتصادی مالدیو محسوب می شود. این شهر شرایط تحصیلی خوبی فراهم کرده است.

هیتادلو: شهر هیتادلو از دیگر شهرهای مالدیو است که البته رشد اقتصادی در آن به بهترین شکل ارزیابی شده است. این شهر زیبا در لیست شهرهایی قرار دارد که دولت سعی در توسعه و بهبود بیشتر آن داشته است.

ماگودهو: شهر ماگودها در لیست شهرهایی قرار گرفته است که مهاجران کمی در آن زندگی می کنند، مردم در این شهر هنوز به زندگی قبیله ای عادت دارند و زندگی در این شهر رنگ ولعاب خوبی دارد. شهر ماگودهو در لیست شهرهایی قرار دارد که دولت سعی داشته است به فضای سبز آن رسیدگی نماید و در مجموع از دسته شهرهای بسیار زیبا در کشور مالدیو است.

شهر فلیدهو: این شهر فلیدهو نسبت به سایر شهرهای مالدیو دارای فضاهای دیدنی بهتری است. این شهر وضعیت تحصیلی خود را به شکلی پیش برده است که مردم بتوانند در دوره های زمانی کوتاه مدت هم مشغول به کار شوند و هم تحصیلات خوبی داشته باشند.

عیدهاهوش: شهر عیدهاهوشی یکی از شهرهایی است که از ساختار حرفه ای برای بخش حمل و نقل استفاده کرده است. این شهر بسیار مدرن است.

جزایر جنوبی مالدیو

جزایر جنوبی کشور مالدیو جزو خلوت ترین جزایر این کشور است. اگر دوست دارید در سفر خود به این کشور مدتی را در سکوت طبیعت جزایر مالدیو وقت بگذرانید، جزیره جنوبی مناسب ترین گزینه برای شما است. ” ماوو” یکی از این جزیره های جنوبی است که جمعیت بسیار کمی در آن زندگی می کنند. یکی از گران ترین اقامتگاه های گردشگری کشور مالدیو در این جزیره قرار دارد. اگر دوست دارید در سفر خود به مجمع الجزایر مالدیو در هتل های لوکس اقامت کنید و در رستوران های گران قیمت غذا بخورید باید به جزیره ” ادو” که یکی دیگر از جزیره های جنوبی این کشور است بروید.

جزایر شمالی مالدیو:

جزایر شمالی کشور مالدیو در مقایسه با جزایر جنوبی پر طرفدارتر هستند و جمعیت بیشتری در آن وجود دارد. در این جزایر امکانات گردشگری بهتری برای گردشگران فراهم است. یکی از این جزایر ” گافاروفالو” نام دارد. این جزیره از مشهورترین جزایر شمالی کشور مالدیو است که در نزدیکی آن یکی از بهترین مکان های غواصی در اقیانوس هند قرار دارد. اگر به غواصی علاقه دارید حتما در سفر خود به این جزیره این تفریح هیجان انگیز را در اقیانوس هند تجربه کنید.

maldives 2

معرفی چند جای دیدنی و گردشگری مالدیو:

مالدیو جاهای دیدنی بسیاری دارد. که چند مورد آن را به اشتراک می گذاریم.

جزیره باتالا: یکی از جذاب ترین جزایر کشور مالدیو، جزیره مرجانی باتالا ( Bathala) نام دارد. در بخش شمالی کشور مالدیو قرار گرفته است. ساحل این جزیره با ماسه های سفید رنگ طبیعی پوشیده شده است. مساحت جزیره باتلا آن قدر کم است که تنها با ده دقیقه پیاده روی می توانید کل این جزیره را از نزدیک مشاهده کنید. این جزیره تقریبا نزدیک به فرودگاه قرار دارد. به وسیله قایق های پر سرعت می توانید فاصله بین جزیره تا فرودگاه را در زمان ۹۰ دقیقه طی کنید و اگر این زمان برایتان زیاد است می توانید از هواپیماهای آبی استفاده کنید و در کمتر از ۲۰ دقیقه از جزیره به فرودگاه یا بالعکس برسید.

صخره های بنانا:  یکی از جاذبه های دیدنی کشور مالدیو صخره های بنانا ( Banana reef) میباشد. اگر به غواصی علاقه دارید می توانید در سفر خود به کشور مالدیو به محل قرار گیری این صخره های زیبا و جذاب مرجانی بروید و مدتی را در آب های نزدیک آن غواصی کنید. غارهای کوچک و بزرگی در صخره های مرجانی بنانا وجود دارد که تماشای آن از نزدیک، یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که می توانید در سفر خود به جزایر مالدیو انجام دهید.
جزایر جیراوارو: جزیره زیبای بعدی کشور مالدیو، جزیره جیراوارو ( Giraavaru ) نام دارد. این جزیره از سال ۲۰۰۴ با ساخت و ساز اقامتگاه های گردشگری قابل سکونت شد. مردم مالدیو این جزیره را جزیره چهار فصل می گویند. در جزیره جیراوارو انواعی از گونه های جانوری مثل خرچنگ، پروانه، قناری سینه سرخ و … وجود دارد.

جزیره هووان فوشی: اگر تمایل دارید در سفر خود به مالدیو کمی آرامش را در طبیعت بی نظیر این کشور تجربه کنید، حتما جزیره هووان فوشی ( Huvafen fushi) را جزء الویت های خود قرار دهید. برای رفتن به این جزیره باید از قایق های تندرو یا هواپیماهای دریایی مالدیو استفاده کنید.پیشنهاد می کنیم در سفر به این جزیره، سری هم به مرکز اسپای زیر آب بزنید.

https://www.authenticindiatours.com/blogs-and-guides/guides/10-facts-about-the-maldives/