ژاپن کشوری مملو از شگفتی

ژاپن کشوری در آسیای شرقی واقع در شمال غربی اقیانوس آرام است. این کشور از شمال با روسیه، از غرب با دریای ژاپن، چین، کره شمالی و کره جنوبی مرز آبی دارد. ژاپن یکی از قدرت های اصلی اقتصادی جهان بوده و سومین بزرگ ترین اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالص داخلی را دارد. این کشور یک سلطنت مشروطه است که بر اساس قانون اساسی ژاپن اداره می شود. ژاپن سرزمین طلوع خورشید، جایی که سنت های باستانی با فناوری های پیشرفته آمیخته می شوند و معابد با شکوه در میان کلان شهرهای شلوغ قد علم می کنند.

ژاپن، کشوری مملو از شگفتی و جذابیت، سفری که شبیه هیچ سفر دیگری نیست. ژاپن در خط مقدم نوآوری جهان قرار دارد. کشور ژاپن متشکل از مجموعه جزیره هایی است که در حاشیه شرقی آسیا قرار دارد. هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو به عنوان چهار جزیره اصلی ژاپن شناخته می شود. البته این کشور بیش از ۴ هزار جزیره کوچک را نیز در قلب خود جای داده است. شهرهای شلوغ، غذاهای خاص و لذیذ در کنار منظره های جذابی که از دیدن آن ها شگفت زده می شوید، تنها بخشی از جذابیت های ژاپن است.

ژاپن سرزمین طلوع خورشید

ژاپن، کشوری مملو از شگفتی و جذابیت

کشور ژاپن متشکل از بیش از ۴۰۰۰ جزیره است که مهمترین و شناخته ترین آنها شیکوکو، هوکایدو، هونشو و کیوشو هستند به همین جهت ژاپن بیشتر از اینکه یک کشور شناخته شده باشد یک جزیره است. اغلب مناطق و سرزمین های ژاپن متشکل از کوه و جنگل است. می توانیم بگوییم موقعیت جغرافیایی ژاپن در وضعیت خطرناکی قرار دارد، زیرا شکل گیری پوسته های زمین در کنار یکدیگر به گونه ای است که اغلب در کنار یکدیگر حرکت می کنند و باعث ایجاد زمین لرزه های متعددی می شوند.

علاوه بر زمین لرزه ژاپن آتش فشان های زیادی را در طول سال تجربه می کند که باعث خلق و ایجاد مناظر شگفت انگیزی در ژاپن می شود.

کشور ژاپن با مردمی سخت کوش و دقیق یکی از بهترین روندهای صعودی در زمینه اقتصادی را در پیش گرفته است. این کشور در زمینه صنعت و تکنولوژی در دنیا مطرح است. آب و هوای کشور ژاپن معتدل است. شهر توکیو پایتخت این کشور است که به طور کلی یکی از بزرگ ترین پایتخت های صنعتی دنیا به شمار می رود. مساحت کشور ژاپن ۳۷۷.۹۷۲ کیلومتر مربع است که برابر با یک بیستم آمریکا و یک نهم هندوستان است.

آب و هوا در ژاپن چگونه است؟

کشور ژاپن دارای جزایری است از بخش شمال تا جنوب کشیده شده اند و این موضوع سبب شده که آب و هوای مختلفی در این کشور دیده شود. مجمع الجزایر ژاپن به روی محورهای تقریبی از شمال تا جنوب کشیده شده اند.  به همین خاطر آب و هوای گوناگون آن به شدت با یکدیگر مغایرت دارد و همچنین دارای چهار فصل در سال است. مجمع الجزایر ژاپن به روی محور تقریبی شمال ـ جنوب تا ۳۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است و به دلیل گستردگی طولی بسیار زیاد از تنوع آب و هوایی بسیار زیادی نیز برخوردار است. با وجود اینکه تمامی کشور معتدل است، شمال آن زمستان های سرد و طولانی و پر برف دارد، در حالی که جنوب آن تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدلی دارد. میزان بارندگی در ژاپن به طور متوسط ۱۸۰۰ میلی متر می باشد.

پایتخت ژاپن کجاست؟

شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن است که بزرگ ترین و گرانترین پایتخت های جهان است این شهر در بخش شرقی ژاپن و در لیست استان های ۴۷ گانه قرار دارد. این شهر بارها به دلیل زمین لرزه از بین رفته است. صنایع غذایی در ژاپن از دسته بخش های بسیار مهم محسوب می شود. اگر توجه کرده باشید ژاپن شرکت های بین المللی زیادی با نام های تجاری معتبر دارد. صندوق بین المللی پول در این کشور رشد خوبی داشته است و اینطور که مشخص است ژاپن هم ردیف با کشورهای غربی در دنیاست و مقام بالایی دارد. ژاپنی ها کشورشان را ” نیپون کوکو” خطاب می کنند که به معنای خاستگاه خورشید است. مطالعات باستان شناسی سابقه سکونت انسان در این کشور را از دوران پارینه سنگی پسین می داند. ژاپن کشوری کوهستانی است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی و لرزه خیز است.

ژاپنی ها کشورشان را " نیپون کوکو" خطاب می کنند

توکیو در سال های خیلی دور به نام ” ادو” شناخته می شده است و یک شهر کوچک قلعه ای بود.

امپراطور ” میجی” در سال ۱۸۶۸ پایتخت را از کیوتو به ادو منتقل کرد و از آن به بعد توکیو به شهر مهمی در ژاپن تبدیل شد.

امروزه توکیو شهری پر جمعیت، در عین حال بسیار مهم نه تنها در ژاپن بلکه در تمام دنیا شناخته می شود. میزان مهاجرت به توکیو از شهرهای دیگر ژاپن و حتی کشورهای دیگر در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. انواع سرگرمی ها، رستوران های بین المللی، ابزار سرگرمی و ورزشی و حتی جشنواره های سالانه در توکیو برگزار می شود که سفر به این شهر را جذاب تر می کند.

زبان و فرهنگ و دین مردم کشور ژاپن

زبان مردم کشور ژاپن، ژاپنی است. این زبان لغات بسیاری را از زبان چینی گرفته است ولی با این وجود با زبان چینی هم ریشه نیست و کاملاً متفاوت است. زبان ژاپنی، زبانی از شاخه ژاپینیک و از خانواده زبان های آلتایی است. و تنها زبان کره ای را می توان به نزدیک دانست. در برخی از شهرها مانند توکیو که شرکت های بین المللی در آن وجود دارد به زبان انگلیسی نیز صحبت می شود.

ژاپنی ها به غذا خوردن علاقه زیادی دارند و در هر موقع از روز می توانید به راحت ترین شکل ممکن غذا بخورید. مردم ژاپن برای سالهای زیادی گیاه خوار بودند اما بالاخره این تابو شکسته شد و مانند غربی ها گوشت را در غذاهای قرار دادند.

مردم ژاپن اغلب پیرو دین شینتو و بودیسم هستند و برای عبادت به زیارتگاه ها و معابد می روند.

بهترین جزیره های ژاپن

کشور ژاپن از بسیاری از لحاظ در حوزه گردشگری حائز اهمیت است، از جاذبه های گردشگری مدرن در کلان شهرهای این کشور گرفته تا روستاهای جذاب و بناهای تاریخی که در آن ها قرار دارند و سالانه سبب جذب حجم بالایی از گردشگر به سمت این کشور می شود. اما در این کشور هزاران جزیره ی دیدنی و جذاب وجود دارد که کمتر از آن ها حرفی در میان است و جالب است بدانید گردشگران زیادی هستند که برای سفر به این کشور آن ها را انتخاب می کنند.

جزیره یوکوشیما/ جزیره ریشییر/ جزیره هوکایدو/ جزیره ربون/ جزیره نوکونو/ جزیره سادو/ اریوموت جزیره/ جزیره تاکتومی/ جزیره ایشیگاکی/ جزیره چیچیجامه

جاذبه های دیدنی کشور ژاپن

در هر فصلی از سال می توانید شاهد زیبایی های طبیعی ژاپن، این کشور متفاوت در دنیا باشید. تقریبا همه مکان های تاریخی ژاپن هنوز هم برای مقاصد گردشگری با ترکیبی از مدیریت سنتی و مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

برج توکیو

طراحی برج توکیو ژاپن شباهت زیادی به طراحی برج ایفل فرانسه دارد، اما برج توکیو را می توان به عنوان نمادی زیبا برای بازدید از مناظر دیدنی و بی نظیر این کشور دانست.

کوه زیبای فوجی

این کوه در ژاپن بلندترین کوه این کشور است که نماد و سمبل کشور ژاپن می باشد. بیش از ۳۷۷۶ متر ارتفاع دارد و به راحتی از شهر توکیو در فاصله ۱۰۰ کیلومتر دورتر قابل مشاهده است، اما این کوه فقط یک جاذبه گردشگری نیست، هنرمندان و عکاسان مشهوری از این کوه به عنوان یک نماد فوق العاده از کشور ژاپن یاد می کنند. در طول یک سال کوه فوجی میزبان بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر توریست است که بیش از ۳۰ درصد آنها گردشگران خارجی هستند.

 

معبد غرفه طلایی

این معبد که البته با نام کیوتو هم شناخته می شود در حقیقت یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن محسوب می شود که حدودا در سال های پایانی قرن ۱۴ ساخته شد. در سال ۱۹۵۰ اتفاق ناخوشایندی در این معبد رخ داد و کیوتو به دست راهبی جوان سوزانده شد. البته فقط ۵ سال بعد با وسواسی زیاد این معبد از روی نسخه اصلی معبد غرفه طلایی دوباره بازسازی شد.

پارک یادبود صلح هیروشیما

برای ادای احترام به تمام کشته شدگان در ۶ آگوست ۱۹۴۵ یعنی زمان پرتاب بمب اتم در هیروشیما یادبود صلحی در این پارک که تنها بنای باقیمانده از این حادثه است، قرار گرفت. یادبودی که در واقع قربانیان این
حادثه را گرامی می داند تا هیچگاه در گذر زمان فرموش نشوند.

آنسن

چشمه های آب گرم در ژاپن نامحدودند و گنجینه های ملی این کشور محسوب می شوند. آب درمانی و چشمه های آب گرم در میان مردم ژاپنی علاقه مندان بسیاری دارد و هر ساله گردشگران زیادی با دریافت ویزای ژاپن برای آب درمانی و حضور در طبیعت به این کشور سفر می کنند.

کوه آساهی

آساهی با ارتفاعی نزدیک به ۲.۲۹۰ متر بلندترین کوهستان جزیره هوکایدو است و به عنوان مقصدی برای کوهنوردان و علاقه مندان به طبیعت است.

نارا و معابد زیبای تاریخی

اگر به اماکن بکر و تاریخی شهر کیوتو علاقه پیدا کرده اید، بد نیست تا سری هم به شهر نارا زده و از انواع گنجینه های ملی، ساختمان های تاریخی و آثار هنری آن بازدید کنید. جایی که معابد بسیار زیبا و با شکوهی نظیر کوفوکو جی و تودای جی را در خود جای داده است. در نارا می توانید از نزدیک از مجسمه عظیم برنزی بودای بزرگ ( دایبوتسو) دیدن کرده و به دروازه های بزرگ جنوبی معبد تودایجی و دو نگهبان هشت متری نیو آن بروید و دیدن کنید.

زبان مردم کشور ژاپن، ژاپنی است

بیشتر جزایر ژاپن آتشفشانی و لرزه خیز است

آبشار شیرایتو

در کنار کوه فوجی، آبشار معروف شیرایتو قرار دارد و به عنوان یکی از مکان های مقدس و جاذبه های گردشگری ژاپن شناخته می شود.همینطور این آبشار در یونسکو هم به ثبت جهانی رسیده است.

کاخ امپراطوری توکیو

از دیگر جاذبه ها و نمادهای بارز کشور ژاپن کاخ امپراطوری زیبای توکیو است که متعلق به قرن ۱۷ میلادی بوده و توسط درختان، دیوارها و خندق ها محاصره شده است. شاید فهمیدن این موضوع که امکان بازدید از بسیاری از بخش های این کاخ سلطنتی وجود ندارد ( به این دلیل که هنوز توسط خانواده سلطنتی استفاده می شود) کمی ناراحت کننده باشد.

شرایط سفر به کشور ژاپن

در هر شرایطی برای سفر توریستی، تجاری، کاری و یا مهاجرت به کشور ژاپن نیاز به اخذ ویزای این کشور دارید، از این جهت باید به سفارت ژاپن در تهران مراجعه حضوری کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز سفر، مراحل اپلای را طی کنید. سفارت ژاپن دارای رزرو وقت سفارت نبوده و تمامی امور به صورت حضوری توسط متقاضی ویزا و یا آژآنس مسافرتی انجام می شود. طبق اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی کنسولگری این کشور، انواع خدمات توریستی بدون نیاز به دعوتنامه، ویزای بازدید از اقوام و دوستان، مجوز تجاری، ویزای شرکت در رویداد و کنفرانس و مسابقات ورزشی توسط سفارت ژاپن، تهران برای متقاضیان صادر می گردد. به طور معمول، ویزای ژاپن دارای اعتبار ۷ تا ۱۴ روزه و به صورت یکبار ورود است و نمی توان آن را به ویزای دیگری تبدیل و یا آن را تمدید کرد.

همچنین اگر درخواست ویزای شمار از کشور ژاپن ریجکت شود، شما نمیتوانید تا ۶ ماه بعد برای نوع مشابه ویزا و مجوز ورود به این کشور اپلای کنید. آشنایی با ژاپن و سفر به این کشور زیبای تاریخی و پیشرفته نه تنها لذت بخش و متفاوت است، بلکه برچسب ویزای این کشور نیز یک تراول هیستوری بسیار معتبر در پاسپورت شما به حساب می آید و می تواند برای اخذ ویزای سایر کشورهای برتر دنیا از جمله ویزای شنگن کمک بسیار زیادی به شما بکند.

بهترین شهرهای ژاپن:
کیوتو:

اگر زمان کوتاهی برای رفتن به ژاپن دارید، کیوتو بهترین انتخاب است. این شهر همان ژاپن سنتی است که تصورش را می کنید. مثلا شما در این شهر می توانید گیشاها با کیمونوهایی روشن که از خانه های چوبی بیرون می آیند، جنگل های بامبو، معابد و اماکن مقدس در رنگ های طلایی، نقره ای و قرمز روشن را ببینید و از بودن در جشن های چای دلپذیر و بازارهای متنوع آن لذت ببرید.

تاکایاما:

شهری کوچک و جذاب در کنار و لبه کوه های آلپ ژاپن که یکی از کم بازدیدترین شهرهای ژاپن محسوب می شود. در مرکز تاریخی شهر در میان خانه های سنتی چوبی، معابد رنگارنگ، درختانی با چیدمان منظم و پل هایی با رنگ قرمز روشن از گشت و گذار لذت ببرید.

هاکونه:

کوه فوجی از پر بازدید ترین جاذبه های توریستی ژاپن که قبلا توضیح داده شد در هاکونه قرار دارد. همچنین می توانید از نقاطی نظیر کاواگوچیکو این کوه بی نظیر را تماشا کنید اما دسترسی به هاکونه از توکیو راحت تر است و علاوه بر این امکان بازدید از کوه فوجی، فعالیت های جذاب دیگری برای انجام دادن هست. هاکونه جایی است که در آن می توانید با استفاده از وسایل نقلیه مختلف مانند قطار، کشتی، اتوبوس و تله کابین مناظر متفاوتی از این طبیعت زیبا را نظاره گر باشید.

کانازاوا:

یکی از بهترین شهرها برای بازدید در ژاپن است که مانند تاکایاما معمولاً گردشگران محدودی قدم به این شهر می گذارند. با سفر به این شهر شما می توانید از یکی از زیباترین باغ های کشور، قلعه ای جذاب و چندین موزه دیدن کنید.

نیکو:

یک شهر معبدی ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو است که در منطقه ای کوهستانی در شمال ژاپن و چند ساعتی توکیو قرار گرفته است و از هوایی خنک و رنگ های زیبای پاییزی برخوردار است. معابد و اماکن مقدس این شهر با درهایی از جنس سنگ قرمز و فانوس های سنگی پوشیده از خز در تمام دامنه سرسبز کوه نیکو گسترده شده است.

کویاسان:

کوهستان کویا یکی از بهترین مکان ها برای تجربه چهره سنتی ژاپن است. این شهر معبدی مقدس در کوهستان های سرسبز جنگل کانسای قرار دارد که یکی از بهترین نقاط برای تجربه زندگی به عنوان یک راهب است.

تسوماگو:

روستایی خوش منظره سنتی و کوهستانی در دره کیسو واقع است. تسوماگو یکی از بهترین شهرهای ژاپن است و با ورود به آن انگار به زمان گذشته برگشته اید. حدود سیصد سال پیش یعنی دوران اِدو، تسوماگو یک توقفگاه بین کیوتو و اِدو ( توکیو امروزی) محسوب می شده است. هنوز هم می توانید ظرف ۲ تا ۳ ساعت بخشی از این مسیر را به سمت دهکده ماگومه بپیمایید.

نارا:

قبل تر نارا به عنوان نخستین پایتخت دائمی ژاپن شناخته می شد و به همین خاطر از تعداد زیادی از گنجینه های تاریخی ثبت شده در سازمان یونسکو برخوردار است. این شهر یکی از جذابیت های برتر ژاپن محسوب شده و بازدید از معابد و گوزن های وحشی پارک نارا حس خوبی را به شما منتقل می کند. دایبوتسو-دن یا همان سالن بودای بزرگ در توادیجی به عنوان یکی از جذابیت های اصلی توریستی نارا، یکی از بزرگ ترین ساختمان چوبی در دنیا بوده و مناظر وسیع و متفاوت آن غیر قابل وصف است. داخل این ساختمان مجسمه طلایی و برنزی بودا با ارتفاع ۱۵ متر و قدمتی متعلق به سال ۷۵۱ میلادی قرار گرفته است.

اوساکا:

بازدید از این شهر حتما توصیه می شود. محوطه پر جنب و جوش پوشیده از تابلوهای رنگارنگ، غذاهای بی نظیر، مردمانی خونگرم، قیمت های مناسب و وجود اماکنی مانند Harry Potter World در استودیو یونیورسال ژاپن، محبوبیت این شهر را چند برابر کرده است.

سوغات ژاپن

ده سوغاتی خاص و عالی وجود دارد که می توانید از سفر به ژاپن خریداری کنید. یوکاتا یکی از این سوغاتی های جالب و در عین حال غیر رسمی است که در حقیقت به عنوان لباس غیر رسمی مخصوص کشور ژاپن هم از آن یاد می شود. شباهت های زیادی بین یوکاتا و کیمونو وجود دارد، اما معمولا ژاپنی ها یوکاتا را انتخاب می کنند.

واگاشی، شیرینی سنتی ژاپن است که معمولا بیشتر می توان از زیبایی ظاهری آن لذت برد. باید مطمئن شوید که این شیرینی کاملاً تازه بوده و زمان ماندگاری را هم از فروشنده بپرسید. اگر نمیدانید از ژاپن چی بخرید، حتما از لوازم التحریر ژاپنی خرید کنید، یکی از مهم ترین آثار خلاقانه مردم ژاپن لوازم التحریر است که در تمام دنیا طرفدار و خریدار خاص خودش را دارد.