csm mirabaud am paris office 91222e9d28پاریس شهر مد و موسیقی

کشور فرانسه یکی از کشورهای حوزه شنگن است، شهر پاریس پایتخت فرانسه است که در شمال این کشور قرار گرفته و رود سن از میانه آن می گذرد. این شهر جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر یکی از پر جمعیت ترین کلان شهرهای اروپاست و همچنین دارای قدمتی حدود دو هزار سال است. پاریس پایتخت فرانسه امروزه به یکی از مراکز بازرگانی و فرهنگی دنیا تبدیل شده است و مقر بسیاری از سازمان های جهانی مانند یونسکو در این شهر می باشند و شرکت های بزرگ بازرگانی در این شهر نمایندگی دارند و همچنین پاریس از محبوب ترین مقاصد توریستی در سراسر جهان به شمار می رود که سالانه حدود سی میلیون گردشگر از آن دیدن می کنند و یا افراد بسیاری قصد مهاجرت به این شهر و گرفتن اقامت این کشور را در سر خود می پرورانند.

در واقع می توان گفت شهر پاریس اصلی ترین جاذبه گردشگری فرانسه است. از موزه لوور گرفته تا برج ایفل، کلیسای نتردام، خیابان شانزه لیزه، ساکره سوآ و… قدم زدن در خیابان های آن و خرید از مراکز لوکس، از جاذبه های گردشگری پاریس محسوب می شود. هتل ها و مسافر خانه های متنوع با قیمت های متفاوت در این شهر وجود دارد. حمل و نقل در شهر پاریس بسیار آسان است و مترو مهم ترین نقش را در جا به جایی مسافرها در این شهر به عهده دارد و توریستها از این بابت با مشکل مواجه نمی شوند.

همچنین جالب است بدانیدکه به جز شهر پاریس، ده ها شهر دیگر با آثار تاریخی و تفریحی بسیار در کشور فرانسه وجود دارد.از موزه های دیدنی گرفته تا کلیساهای جامع هیجان انگیز، محله های زیبا، رستوران های عالی، کافه های شلوغ، بوتیک های جذاب و باغ های باشکوه همگی نماد و سمبلی از کشور فرانسه هستند. شهرهای فرانسه با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند.

شهر نیس فرانسه به دلیل نزدیکی به ایتالیا فرهنگی بسیار نزدیک به این کشور را دارد، در حالی که استراسبورگ در شرق فرانسه، غذاهایی بسیار شبیه به غذاهای آلمانی دارد. لیل در شمال فرانسه، معماری شبیه به کشور فنلاند دارد. شهر لیون از لحاظ جاذبه های تاریخی بسیار معروف است و جزو شهرهای بزرگ فرانسه محسوب می شود. شهر پاریس و مارسی پر جمعیت ترین شهرهای فرانسه هستند. از شهرهای پیشرفته صنعتی می توان به شهر تولوز اشاره کرد. علاوه بر صنایع پیشرفته، این شهر دارای دانشگاه هایی با رتبه علمی قابل ملاحضه نیز هست. تور پاریس اما بیشترین حجم بازدید کننده و گردشگر را دارد.

برترین شهرهای فرانسه:

شهر پاریس، مهد هنر و موسیقی:

پاریس پایتخت فرانسه، با داشتن میراث بی نظیر از مکان های تاریخی، بناهای یادبود و موزه های جهانی، از پر بازدیدترین شهرهای اروپا محسوب می شود.

جاذبه های دیدنی و گردشگری تور پاریس یک عامل مهم اقتصادی در گردشگری تور فرانسه به شمار می رود. به طور متوسط گردشگران بین المللی بیش از ده میلیارد دلار در سال برای بازدید از تور پاریس هزینه می کنند.

شهر لیون، شهر هزار مزه اروپا:

شهر لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه بعد از پاریس و مارسی است و در کرانه ” رود رون ” قرار دارد. لیون از کلان شهرهای فرانسه و یک مرکز بزرگ اقتصادی است که در بین پاریس و مارسی قرار گرفته است. این شهر در تاریخ سینما، نقش بیسار مهمی ایفا کرده است و آثار باستانی بسیاری از دوره رنسانس را در خود جای داده که در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. تیم فوتبال المپیک لیون، مهم ترین تیم ورزشی این شهر است. همچنین لیون از مهم ترین مراکز دانشجویی در فرانسه و اروپا است. این شهر سیستم حمل و نقل مناسب و تقریبا ارزانی دارد که از آن می توان به عنوان یکی از مهم ترین مزایایی این شهر نام برد. از جاذبه های گردشگری تور پاریس در شهر لیون می توان : کلیسای جامع لیون، دیوار Canuts، میدان Bellecour، خیابان سن ژان، تئاتر Fourviere، میدان Terreaux، موزه هنرهای زیبای لیون، کلیسای Fourviere نام برد.

شهر مارسی، شهر قایق ها و کشتی ها:

شهر مارسی دومین شهر پر جمعیت کشور فرانسه است، این شهر در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و بزرگ ترین بندر کشور فرانسه، دومین بندر دریای مدیترانه و پنجمین بندر اروپاست. مارسی با دارا بودن موقعیت ژئواستراتژیک در اروپا و مدیترانه، کیفیت زندگی بالا، جمعیت جوان و تجربه طولانی در تبادلات بین المللی، یکی از شهرهای بسیار مهم کشور فرانسه است.

مارسی به واسطه داد و ستدهای دریایی جایگاهی اساسی در اقتصاد این کشور دارد. مارسی رستوران های عالی، سالن تئاترهای مجلل، موزه های متعدد و یک استادیوم فوتبال بین المللی دارد. این شهر علاوه بر ساحل و رستوران ها، بناهای تاریخی و زیبایی هم دارد. شهر مارسی فرانسه دارای دانشگاهی به نام ” اکسی مارسی ” است، که از برترین دانشگاه ها در زمینه پزشکی است. و سالانه بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در فرانسه این دانشگاه را انتخاب می کنند.

از جاذبه های گردشگری تور فرانسه در شهر مارسی میتوان  : پارک ملی کلانک، کلیسای جامع نوتردام دولاگارد، خیریه قدیمی مارسی، مله قدیمی La Panier، موزه تمدن های اروپایی و مدیترانه، کلیسای جامع دولا ماژور، کاخ لون شان، صومعه سنت ویکتور مارسی، قلعه شاتو ایف نام برد.

شهر تولوز، شهر سرخ:

شهری در جنوب فرانسه است. این شهر از مراکز صنایع پیشرفته اروپا محسوب می شود. در طراحی بسیاری از ساختمان ها در این شهر از طرح گل مینای قرمز کم رنگ استفاده شده است. به همین دلیل شهر تولوز به شهر قرمز معروف است. این شهر مکانی منحصر به فرد و  زیبا ترکیبی از سنت و مدرنیته است. این شهر رکورد بیشترین تعداد دانشگاههای فرانسه را دارد. شهر تولوز همچنین گنجینه ای از میراث فرهنگی بی نظیری مانند موزه ها، سالن های نمایش و تئاترهای گوناگون در خود حفظ کرده است. تولوز تابستان های گرم و زمستان های خیلی سرد و نیمه ابری دارد. از جاذبه های گردشگری تور پاریس در شهر تولوز، می توان به :  باسیلیکای سنت سرنین، موزه آگوستین، تئاتر دو کاپیتول تولوز، پون نف، موزه سنت ریموند نام برد.

شهر لیل، شهر دانشجویی فرانسه:

لیل، از شهرهای شمالی کشور فرانسه می باشد. شهر اصلی لیل، ” متروپل” چهارمین منطقه شهری در فرانسه پس از پاریس، لیون و مارسی است. لیل در بستر رودخانه ” دئول” به وجود آمده و در مرز فرانسه و بلژیک قرار دارد. تنوع بالای فرهنگی این شهر در سال ۲۰۰۴ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را کسب کرده است. لیل، یکی از شهرهای سرزنده و پر جنب و جوش در فرانسه است. از ویژگی های این شهر باید به غذاهای لذیذ، خیابان های سنگ فرش شده و معماری ها بی نظیر پرداخت. کیفیت بالای زندگی در این شهر آن را به مقصد مهاجرت بسیاری از مردم دنیا تبدیل کرده است و به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از دانشجویان این شهر را برای تحصیل انتخاب می کنند. از لحاظ شرایط آب و هوایی هم تابستان های کوتاه و زمستان های سرد و طولانی دارد. از جاذبه های گردشگری تور پاریس در شهر لیل می توان به چند مورد زیر پرداخت:

موزه هنرهای زیبا لیل، موزه بیمارستان شاهزاده،باغ وحش لیل، بازار کریسمس،موزه تاریخ طبیعی و محل تولد شارل دوگل

شهر نیس، شهر شب زنده داران فرانسه:

نیس از شهرهای ساحلی فرانسه است که در ناحیه ” پروانس آلپ-کوت دازور” و در جنوب شرقی این کشور قرار داد. نیس بعد از شهرهای پاریس، مارسی، لیون و تولوز، پنجمین شهر پر جمعیت در فرانسه شناخته می شود. این شهر به دلیل نزدیکی به ایتالیا، فرهنگی ایتالیایی دارد که در قسمت های قدیمی شهر بیشتر مشهود است. فرهنگ و محیط دیدنی نیس، سنگفرش های قدیمی خیابان ها یا معبر انگلیس ها از زیبایی های تور پاریس شهر نیس محسوب می شود. از جمله جاذبه های گردشگری شهر نیس می توان: موزه هنر مدرن و معاصر، موزه هنرهای زیبا،تفرجگاه انگلیسی ها، موزه شاگال، باغ آلبرت اول، صومعه نوتردام دو سیمیه، موزه ماتیس، کلیسای جامع ارتدوکسی روس سن نیکولا و تپه Le chateau de Nice را نام برد.

شهر بوردو، شهر شراب و شامپاین:

بوردو، یکی از شهرهای فرانسه و مرکز ناحیه ” آکیتن” است. این شهر مرکز اقتصادی جنوب غربی فرانسه شناخته می شود و به طور ویژه در زمینه هوانوردی، فناوری فضایی و دفاعی فعالیت می کند. بوردو شهری دیدنی با جاذبه های توریستی متعددی است. لازم به ذکر است بندر ماه در این شهر قرار دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

در این شهر بازسازی هایی انجام شده و سیستم حمل و نقل مدرنی را داراست. جاذبه های گردشگری تور پاریس شهر بوردو: باغ عمومی جاردین بوردو، تئاتر بزرگ بوردو، میدان Place des Quinconces، صومعه نوتردام دو سیمیه،کلیسای جامع بوردو را می توان معرفی کرد.

شهر استراسبورگ، مرکز قانون گذاری اروپا:

استراسبورگ هشتمین شهر بزرگ فرانسه است. اهمیت زیاد این شهر به دلیل مشرف بودن به رودخانه راین است. پارلمان اروپا و مرکز دادگاه حقوق بشر اروپا در این شهر قرار دارند و به همین دلیل این شهر به مرکز قانون گذاری در اروپا شهرت دارد. معماری مرکز شهر استراسبورگ در یونسکو به عنوان بخشی از میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده است. در این شهر فعالیت های فرهنگی متنوعی مثل کنسرت، تئاتر، سینما و… در جریان است.

این شهر کاملا اروپایی و مدرن است و به دلیل اینکه سالانه دانشجویان بسیاری به این شهر می آیند، شهر دانشجویی در نظر گرفته شده و هزینه های زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ فرانسه پایین تر است.

از جمله جاذبه های گردشگری تور پاریس شهر استراسبورگ به موارد زیر می پردازیم:

موزه آلساسین، باغ گیاه شناسی فرانسه، کاخ روهان، کلیسای جامع نوتردام استراسبورگ،پارلمان اروپا، باغ نارنجی فرانسه، بازار کریسمس، محله فرانسه کوچک و مسیر دوچرخه سواری استراسبورگ

AdobeStock 284387777 Editorial Use Only scaledکلام آخر:

تور پاریس، کشور فرانسه بی نهایت جاذبه برای معرفی و گفتگو دارد. تمام شهرهای آن از بزرگ تا کوچک همه پر از جاذبه هستند، ما در این مطلب سعی کردیم گوشه کوچکی از تور پاریس و معرفی شهرهای آن بپردازیم تا راهنمای اولیه برای انتخاب مقصد سفرتان به تور پاریس باشد.

https://www.britannica.com/place/Paris