فلورانس یکی از زیباترین شهرهای تاریخی دنیاست که پر از بناهای جذاب و دیدنی می باشد.فلورانس بین سال های ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاهی ایتالیا بود.

وقتی در کوچه و خیابان های این شهر قدم می زنید انگار به گذشته سفر کرده اید و چنان غرق در زیبایی و تنوع بناها می شوید که ممکن است ساعت ها بی اراده وقت خود را صرف قدم زدن کنید.

فلورانس، زادگاه رنسانس ایتالیا

کل شهر فلورانس در یونسکو ثبت شده است و بی دلیل نیست که هر ساله میلیون ها گردشگر از فلورانس بازدید می کنند. حدود یک سوم آثار تاریخی جهان در این شهر قرار دارد. زبان رسمی مردم ایتالیایی و واحد پولشان یورو می باشد. جمعیت شهر بدون در نظر گرفتن حومه حدود ۴۰۰ هزار نفر است.

لئوناردو داوینچی و نویسنده داستان های پینوکیو و فلورانس نایتینگل بینانگذار حرفه پرستاری در فلورانس متولد شده بودند. کلیسای جامع مشهور پیاتزا دل دوموا که دقیقا در مرکز شهر قرار دارد، دارای مجموعه ی بی نظیری از آثار تاریخی هنر کلاسیک است.

تعمیدگاه سان جیوانی یکی از مهم ترین اماکن مذهبی و قدیمی ترین بناهای فلورانس محسوب می شود. گالری اوفیتز مهمترین موزه فلورانس است که آثاری بی نظیر از میکل آنژ، داوینچی، رافائل، ساندرو بوتیچیلی و هنرمندان مشهور دیگری در آن به نمایش گذاشته شده است.

کلیسای سانتا ماریا نولا، موزه آثار کلیسای جامع، باغ های بابولی که بسیار رویایی و زیباست و پر از قسمت های جذاب و مجسمه های مرمری می باشد، آکادمیا گالری موزه ای است که مجسمه داوود اثر میکل آنژ در آن قرار دارد.

 

باغ های باردینی به ویلای باردینی متصل هستند و بازتابی از شور و شوق دوران سلطنت ملکه ویکتوریا برای بازسازی جنگل های سنتی بریتانیا محسوب می شوند. فقط تعدادی از جاهای دیدنی این شهر هستند. موزه ی ملی بارگلو در یکی از قدیمی ترین بناهای فلورانس که قدمت آن به سال ۱۲۵۵ میلادی باز می گردد قرار دارد.

در زمان جنگ جهانی این شهر توسط آلمانی ها ویران شد اما هیتلر گفته بود که از این پل زیباتر ندیده و همین باعث شد آن را تخریب نکند. پیازاله میکل آنژ یک میدان دیدنی با بناهای بی نظیر است که مجسمه ی دیگری از داوود نیز در آن قرار دارد. ساز پیانو نیز در فلورانس اختراع شده است.

فلورانس، زادگاه رنسانس ایتالیا

منبع: https://www.visitflorence.com/